Δημοσίευσε: Jun 30, 2022, Επεξεργασμένο: Jun 30, 2022
Το ταξίδι με ιατρικό εξοπλισμό ή ιατρική συσκευή μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο ορισμένες φορές, ωστόσο δεν είναι αδύνατο. Παρακάτω, ετοιμάσαμε κάποιες πολύ χρήσιμες συμβουλές που μπορούν να διευκολύνουν σημαντικά την όλη διαδικασία.
Όσοι ταξιδεύουν με εξωτερική ιατρική συσκευή, πχ. με σωλήνα σίτισης ή καθετήρα, θα πρέπει να ενημερώσουν το προσωπικό ασφαλείας κατά την άφιξή τους στο σημείο ελέγχου. Το προσωπικό ασφαλείας θα εξασφαλίσει ότι η διαδικασία ελέγχου θα διεξαχθεί σωστά δεδομένων των ιδιαίτερων αυτών συνθηκών, ενώ θα γίνει ξεχωριστός έλεγχος για την ιατρική συσκευή καθώς ο ασθενής θα περνάει μέσα από το σημείο ελέγχου.
Για όσους έχουν εσωτερική ιατρική συσκευή, πχ. βηματοδότη, θα πρέπει να ενημερώσουν το προσωπικό ασφαλείας του αεροδρομίου, πριν γίνει ο καθιερωμένος έλεγχος. Ο έλεγχος θα διεξαχθεί σύμφωνα με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις, χωρίς καθυστερήσεις.
Οι ταξιδιώτες με προβλήματα υγείας ή αναπηρίες που πρέπει να χρησιμοποιήσουν μια ή περισσότερες ιατρικές συσκευές, δε χρειάζεται να ψάξουν ένα TSA (Transportation Security Administration) σημείο ελέγχου. Επιτρέπεται το ταξίδι με θήλαστρο ή CPAP μηχάνημα. Εάν χρειαστεί κάποιος να ταξιδέψει με θήκη οστομίας ή αντλία ινσουλίνης, δεν υπάρχει κάποιος λόγος που να μην επιτρέπει την επιβίβαση σε πτήση. Τα άτομα με προσωρινά προβλήματα υγείας, πχ. κάποιος με σπασμένο πόδι, δε χρειάζεται να ανησυχεί για TSA έλεγχο.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι ταξιδιώτες πρέπει να περάσουν από το καθιερωμένο σημείο ελέγχου. Οι ταξιδιώτες με πρόβλημα υγείας ή κάποια αναπηρία, μαζί με τον συνοδό τους (εάν έχουν), έχουν το δικαίωμα να συζητήσουν για τον καλύτερο δυνατό τρόπο που μπορεί να γίνει η προβλεπόμενη εξέταση από TSA προσωπικό. Οι ταξιδιώτες μπορούν να δείξουν στο TSA προσωπικό ιατρικά αποδεικτικά και πιστοποιητικά, όπως πχ η TSA κάρτα γνωστοποίησης, η οποία με διακριτικό τρόπο περιγράφει την ιδιαίτερη ευπαθή κατάσταση της υγείας του κατόχου.
Εάν ένας ταξιδιώτης με πρόβλημα υγείας, με ιατρική συσκευή, ή κάποια μορφή αναπηρίας λάβει έγκριση για χρήση TSA Pre✓®, τότε δε θα χρειαστεί να βγάλει το laptop, τα παπούτσια, τη ζώνη, να έχει 3-1-1 υγρά, κτλ. πριν τη διαδικασία ελέγχου. Ωστόσο, είναι υποχρεωτικό να περάσουν από κάποιο είδος ελέγχου, είτε με σωματική έρευνα ή με τη χρήση κάποιας τεχνολογίας σάρωσης και εντοπισμού. Σε αυτές τις διαδικασίες θα συμπεριληφθεί και η χρήση τεχνολογίας εντοπισμού εκρηκτικών υλών.
Τα άτομα με πρόβλημα υγείας και αναπηρίες δε χρειάζεται να βγάλουν τα παπούτσια τους εάν πάσχουν από σοβαρό πρόβλημα υγείας ή έχουν αναπηρία. Ωστόσο, τα παπούτσια θα πρέπει να περάσουν ξεχωριστό είδος ελέγχου, συμπ. φυσικής / οπτικής επιθεώρησης, συν έλεγχο εντοπισμού εκρηκτικών υλών. Ο ΑΜΕΑ επιβάτης έχει το δικαίωμα να ζητήσει να κάθεται κατά τη διάρκεια του ελέγχου.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι φαρμακευτικές αγωγές σε υγρή μορφή μπορούν να περάσουν από το σημείο ελέγχου, ωστόσο θα ελεγχθούν ενδελεχώς. Εάν το συνολικό βάρος είναι μεγαλύτερο από 3.4 ουγγιές, αυτά τα υγρά θα πρέπει να περάσουν από δεύτερο γύρο ελέγχου. Αποτελεί υποχρέωση του ΑΜΕΑ επιβάτη να δηλώσει τη φαρμακευτική αγωγή που θα πάρει μαζί του, μόλις φθάσει στο σημείο ελέγχου. Σχετικά ιατρικά αντικείμενα, όπως πχ. σύριγγες και βελόνες θα επιτραπεί να περάσουν από το σημείο ελέγχου, αλλά και αυτά θα πρέπει να ελεγχθούν.
Το TSA διαθέτει διάφορα μέσα για ΑΜΕΑ άτομα ή για όσους πρόκειται να ταξιδέψουν υπό ιδιαίτερες ιατρικές συνθήκες και/ή με ιατρικές συσκευές, τα οποία θα τους βοηθήσουν να περάσουν από τα σημεία ελέγχου με αξιοπρέπεια, το ταχύτερο δυνατόν, και χωρίς εμπόδια.
Στη λίστα περιλαμβάνονται το TSA Contact Center (Κέντρο Επικοινωνίας), το TSA Cares Helpline (Γραμμή Υποστήριξης), οι πολλές και χρήσιμες πληροφορίες στον επίσημο ιστότοπο www.tsa.gov website, οι Passenger Support Specialists (Ειδικοί σε Θέματα Υποστήριξης Επιβατών), καθώς και οι αλληλεπιδραστικοί επίσημοι λογαριασμοί σε Facebook Messenger και Twitter.
TSA Contact Center - Πρόκειται για ένα κέντρο επικοινωνίας όπου κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει και να του λυθούν όλες οι σχετικές απορίες, είτε μέσω email στο TSA-ContactCenter@tsa.dhs.gov ή μέσω τηλεφωνικής κλήσης χωρίς χρέωση στο 1-866-289-9673. Υπάρχει επίσης μια αυτόματη υπηρεσία η οποία είναι διαθέσιμη όλο το 24ωρο, από Δευτέρα έως Κυριακή.
TSA Cares - Η τηλεφωνική γραμμή βοήθειας χωρίς χρέωση 1-855-787-2227, παρέχει ενημερωτικές υπηρεσίες σε ΑΜΕΑ επιβάτες ή τους συνοδούς τους σχετικά με τις διαδικασίες ελέγχου και τις ισχύουσες πολιτικές, και τι θα πρέπει να περιμένουν σε ένα σημείο ελέγχου 72 ώρες πριν την επιβίβαση. Τραυματισμένοι στρατιωτικοί και βετεράνοι, συμπ. αυτών που συμμετέχουν στο Wounded Warrior Program, μπορούν και αυτοί να καλέσουν στην τηλεφωνική γραμμή βοήθειας TSA ώστε να λάβουν συμβουλευτική ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου. Με τη βοήθεια αυτής της γραμμής βοήθειας, οι επιβάτες μπορούν να αποβάλουν μεγάλο μέρος από το άγχος τους και να φτάσουν στο αεροδρόμιο γνωρίζοντας επακριβώς τι να περιμένουν από τη διαδικασία ελέγχου.
Passenger Support Specialists - Πρόκειται για εξιδεικευμένα TSA στελέχη που έχουν περάσει εμπεριστατωμένη εκπαίδευση σχετικά με τον έλεγχο επιβατών και την ορθή αλληλεπιδραστική επικοινωνία με ΑΜΕΑ επιβάτες ή με επιβάτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα υγείας ή με επιβάτες που ταξιδεύουν με μία ή περισσότερες ιατρικές συσκευές. Τα άτομα που ανησυχούν / αγχώνονται με τις διαδικασίες ελέγχου στα αεροδρόμια ή που χρειάζονται βοήθεια κατά τη διάρκεια του ελέγχου, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν υποστήριξη στο σημείο από Εξειδικευμένο Στέλεχος Υποστήριξης Επιβατών (Passenger Support Specialist) ή να ζητήσουν τη βοήθεια Supervisory TSA Officer.
TSA Επίσημος Ιστότοπος - Στον επίσημο ιστότοπο του TSA υπάρχουν πολλές ενότητες όπου περιγράφονται αναλυτικά χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις ιατρικές προϋποθέσεις, τις αναπηρίες, και τις ιατρικές συσκευές. Αυτές οι ενημερωτικές ενότητες περιλαμβάνουν ευρεία γκάμα χρήσιμων πληροφοριών, όπως τι γίνεται όταν ταξιδεύει κανείς σε κατάσταση αφασίας, άνοιας, με Αλτσχάιμερ, με εγκεφαλική βλάβη, με φαρμακευτική αγωγή, νοητική αναπηρία ή αυτισμό, προβλήματα όρασης ή τύφλωση, με δυσκολίες ακοής ή κώφωση, με χρήση εσωτερικής ή εξωτερικής ιατρικής συσκευής, με μόσχευμα, κινητικά προβλήματα, βοηθητικές συσκευές, σιδεράκια, προσθετικά, κατόπιν πρόσφατης χρήσης ραδιενεργών υλικών ή ραδιενεργής φαρμακευτικής αγωγής, με ζώο βοήθειας, όπως σκυλιά, με αναπνευστικό εξοπλισμό, κλπ.
Twitter λογαριασμός - Το TSA διαθέτει επίσης έναν πολύ χρήσιμο αλληλεπιδραστικό Twitter λογαριασμό με όνομα χρήστη @AskTSA. Λειτουργεί ως μια πολύ χρήσιμη ενημερωτική διαδικτυακή πλατφόρμα όπου ο οποιοσδήποτε μπορεί να ποστάρει ερωτήσεις που σχετίζονται με τις διαδικασίες ελέγχου για άτομα με ιατρικά προβλήματα ή με ιατρικές συσκευές, από το πώς μπορούν να περάσουν από τα σημεία ελέγχου εάν έχουν θήκη στομίας κάτω από τα ρούχα έως το πώς μπορούν να ταξιδέψουν με ένα προσωρινό πρόβλημα υγείας ή προσωρινό τραυματισμό, όπως πχ. σπασμένο πόδι ή χέρι. Όσοι ταξιδιώτες έχουν απορίες ή χρειάζονται διευκρινήσεις σχετικά με τις διαδικασίες ελέγχου μπορούν να λάβουν ζωντανή υποστήριξη από TSA στέλεχος, όλες τις ημέρες του χρόνου μέσω του Twitter λογαριασμού. Άλλη μια καλή επιλογή επικοινωνίας είναι ο επίσημος λογαριασμός στο Facebook Messenger όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορού να στέλνουν στο TSA τα σχόλια και τις ερωτήσεις τους.
Ανεξάρτητα εάν έχεις προσωρινή ή μόνιμη αναπηρία ή πρόκειται να ξεκινήσεις ταξίδι με ΑΜΕΑ άτομο, υπάρχουν πολλές διαθέσιμες διαδικασίες που μπορούν να διευκολύνουν σημαντικά το ταξίδι σου στις ΗΠΑ. Με σωστό προγραμματισμό και με τη σωστή ενημέρωση, θα μπορέσεις να απολαύσεις μια σαφώς πιο ομαλή, άνετη, κι ευχάριστη ταξιδιωτική εμπειρία. Προετοιμάσου σωστά, μάθε καλά τα δικαιώματά σου, και μη διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες και άτομα, έαν αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα ή έχεις απορίες.